Just overwhelming.. - Reisverslag uit Bombay, India van Natascha Pelgrom - WaarBenJij.nu Just overwhelming.. - Reisverslag uit Bombay, India van Natascha Pelgrom - WaarBenJij.nu

Just overwhelming..

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg Natascha

09 Augustus 2008 | India, Bombay

Als je nog nooit in India bent geweest en je wil weten hoe Mumbai is? Maak het mee, want het is niet in woorden uit te leggen. Het is overweldigend. De warmte, de vele stortregens (altijd net als ik ergens heen ga), de mensen (vooral de opdringerigheid van sommige mannen), en dan die viezigheid. Ben inmiddels uitgeslapen en wel, maar denk dat ik er nog niet echt aan kan wennen. Ga morgenochtend richting Pune, met de trein. Moet deze stad (even) verlaten. Toch vrees ik dat India weinig rustige plekken kent.
Ik heb gisteren en vandaag wel een hoop gedaan. Zo heb ik gewandeld langs de Marine Line road (op aanraden van velen), helaas regende het pijpestelen op dat moment, maar een lunch in het (sjieke) Taj Mahal Hotel (het Amstelhotel van Mumbai) maakte een hoop goed. Verder naar Regal, de bioscoop hier in het centrum, geweest. Weliswaar naar een Libaneze film, maar goed, het was zeer de moeite waard. En even een moment van rust. 's Avonds nog een lokaal biertje gedronken in het backbackerscafe Leopold. Helaas was het er zo (over)vol dat een praatje met wie dan ook er niet inzat, daarvoor wilde je te snel weer naar buiten.

Vandaag naar Elephant Island geweest, de trekpleister van deze stad. Na een uurtje varen (moet je nagaan hoe groot het hier is) met een oude boot kwam ik, samen met een hoop Indiers en een paar backpackers, aan op een rotsachtig eiland, waar allemaal beelden staan van goden. Ik heb me natuurlijk weer allerlei boekjes etc. aan laten smeren, want iedereen weet wat je daar nodig hebt. Maar goed, daar leer ik (achteraf) weer van. Op de terugweg nog leuk gekletst met een jonge arts uit Canada ( die net een maand onderzoek had gedaan in Bangalore naar het aantal aidsgevallen in Zuid-India). Toen hij vertelde dat hij vanavond met het vliegtuig naar Amsterdam gaat, was ik wel een beetje jaloers, moet ik stiekem zeggen. Maar goed, ik denk dat ik net als elke toerist eerst de cultuurshock te boven moet komen.
Tot slot iets over mijn accomodatie: het Bentleys Hotel, dat bevalt goed, het is er ruim en de mensen zijn erg aardig, bovendien zit ik aan de grote straat waar alles (maar dan ook alles) gebeurt.
Morgen zeven uur op, zometeen mijn spullen inpakken, want ja zo gaat dat als backpacker. Ik moet geloof ik ook nieuwe kleren hebben; heb maar 1 setje mee, maar daar drijf ik momenteel zo ongeveer uit.
Tot dusver,
volgende keer vanuit een andere plaats...

Kus to everybody!

  • 09 Augustus 2008 - 17:00

    Nafiss:

    Hai Lieve Natas,
    Dus je bent er. Het klinkt wel erg spannend allemaal. plaats ook foot's met je nieuwe kleren.
    geniet en pas goed opjezelf. kusje, Nafiss

  • 09 Augustus 2008 - 19:33

    Danielle:

    Hi Natas, lang niet gesproken lees dat het goed met je gaat! heel veel plezier en ik ga zeker je verhalen volgen! groetjes en geniet ervan

  • 09 Augustus 2008 - 20:51

    Agnes:

    Hey Natas,

    Jeetje dat klinkt inderdaad erg spannend allemaal! Ik ben benieuwd naar je volgende verslag, ik zal af en toe een kijkje nemen hier. Doe voorzichtig en vooral: veel plezier!

    Kuz Ag

  • 10 Augustus 2008 - 07:02

    Elly:

    Wat heb je al veel gedaan en wat een indrukken. Ik zou graag even met je meekijken.
    lieve groet
    Elly

  • 10 Augustus 2008 - 08:56

    Roel:

    Ola Natasje,

    Het zal inderdaad een cultuurschok zijn. Had ik ook toen ik in mijn eentje in Dar es Salaam stond. Het enige wat ik kon uitbrengen was: 'mama'. Gaat vanzelf over. Veel plezier in ieder geval and save travellings!

    Grtz R

  • 10 Augustus 2008 - 10:25

    Natasja:

    Hey Natas,

    Leuk je verhalen op deze manier te kunnen volgen! Ik hoop dat je nog leuke mensen gaat ontmoeten, want alleen is ook maar zo alleen de hele tijd... Maar ik ben blij dat het goed met je gaat en hoop dat je nog mooie momenten zult meemaken. Ik blijf je avonturen volgen!

    Veel liefs,

    Natasja

  • 10 Augustus 2008 - 13:02

    JoseP:

    Hi Natas
    Geniet van je verhalen en je schrijft als een echte journaliste!Groet Jose.P

  • 10 Augustus 2008 - 14:46

    Tris:

    He lieverd!
    Goed te horen dat je heelhuids bent aangekomen. Klinkt allemaal erg spannend en overweldigend. Ik zou het graag willen zien waar je bent :) Hoop dat het je nog lukt om een foto-tje te plaatsen...
    Dikke kus!

  • 10 Augustus 2008 - 15:59

    Huub:

    Hoi Natascha,
    Henk krijg ik niet zo ver om even een vlucht te boeken en te ervaren hoe dat is zonder de ANWB.
    Gr.
    Huub
    Ga je die maffe Sanijasins van Bhagwan, Osho nog bekijken?

  • 10 Augustus 2008 - 16:22

    Marcel:

    Hoi, Natas, leuk om je eerste indrukken te lezen; spannend allemaal, hoor! Veel plezier nog en take care!!
    Marcel.

  • 10 Augustus 2008 - 19:39

    Cynthia:

    Hoi Natascha blij te horen dat je goed bent aangekomen...Wat een ervaring zeg!! Ga zeker je verhalen volgen. Grts Cynthia

  • 10 Augustus 2008 - 20:29

    Aouatif:

    liefie, vind het prachtig dit allemaal te lezen, ben blij dat je geniet, love you...

  • 11 Augustus 2008 - 09:53

    Diana:

    He Natas,
    Dapper hoor! Klinkt heerlijk allemaal!
    Dikke zoen Diana.

  • 11 Augustus 2008 - 20:06

    Huub:

    Hoi Natas,
    Nou heur ik dat Henk met Jose P naar India willen komen. Neef en Nicht......
    Zit je nu in Rajastan?
    gr.
    Huub

  • 08 December 2015 - 14:31

    Theo Lucassen:

    Dag Natascha,

    Ik heb al jouw reisbelevingen gelezen, wat verlaat. Indrukwekkend, veel ervaringen enzo die je wellicht altijd bij zullen blijven. De 2 reacties van 1 persoon vond ik wederom cynisch; hij kan kennelijk niet anders.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natascha

Sinds 2005 reis ik zo nu en dan alleen. Mijn eerste grote reis was naar India, in 2008. In 2012 ga ik voor 3 maanden naar Tanzania. Een droom die eindelijk uit gaat komen. Ik hoop dat ik er net als in India een onvergetelijke tijd ga beleven! :)

Actief sinds 20 Juli 2008
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 22069

Voorgaande reizen:

03 Januari 2012 - 03 April 2012

Alleen naar Zuidelijk en Oost-Afrika

07 Augustus 2008 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: